CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Tuesday, April 21, 2009

kena try test buat macam nih kot..

nih 1st entry about breastfeeding..after 11 months menjayakan (yang tak berapa nak jaya) "memboobieskan" ummar..haha..semalam petang selepas berhempas pulas pumping & expressing..(aku x ikut rule sepatutnya kena pump every 3 hour during working hours..just pump or perah lepas balik keja) hasil perahan tak mencukupi stok yang biasa untuk ummar nikmati sepanjang hari disamping harus di topup dengan FM..aku setkan malam time tidur kalau ummar nak menyusu akan aku sumbat guna sebelah breast (kanan) jer sepanjang malam..pagi tadi aku pump (syukur) dapat lebih 5oz (breast kiri) untuk satu sesi susuan ummar (fresh lagii)..hari nih (lepas balik keja) aku nak sedaya upaya try dapatkan 2 botol bekal ummar (10oz) & nak try buat macam malam tadi (tukar plak sumbat ummar ngan breast belah kiri jer)..moga2 bila pump/perah esok pagi (breast kanan) dapat lagi 1 botol bekal untuk ummar yang fresh..

2 comments/cakap jer aper nak cakap:

~Umi.Sufira~ said...

Congrats!! Dah 11 bulan yeah!;) Chaiyok!!

ilhans family said...

thanks umi sufira,
klu ader mase mmg slalu jengah S.I untuk kumpul info..n rajin merayau kat blog-blog mommies..mmg helpful!